KAHRAMANKAZAN’DAN BARCELONA’YA EĞİTİM KÖPRÜSÜ

Kahramankazan’ın en başarılı okullarından Atatürk İlkokulu Öğretmenleri Erasmus+ kapsamında Barcelona’da sürdürülebilir eğitim modellerin yerinde inceledi.
Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü Erasmus+ Okul Eğitimi Akreditasyonu kapsamında yer alan Atatürk İlkokulu, “Eco-STEM Science and Nature Meeting” projesiyle uluslararası eğitim çalışmalarına bir yenisini daha ekledi.
Proje kapsamında okul öğretmenleri, öğretme görevlendirmesi (teaching assignment) ve iş başı gözlem (job shadowing) faaliyetleri için İspanya’nın Barcelona kentindeki Escola Diputació okulunda 4 günlük hareketlilik programına katıldı.
Kahramankazan’ı İspanya’da temsil eden öğretmenler; sürdürülebilir çevre eğitimi, STEM uygulamaları, geri dönüşüm çalışmaları, doğa temelli öğrenme ortamları ve yenilikçi öğretim yöntemleri üzerine incelemelerde bulundu.
Program süresince okulun eğitim sistemi, sınıf içi uygulamaları ve proje tabanlı öğrenme süreçleri yerinde gözlemlendi. Ayrıca iki okul arasında karşılıklı bilgi ve deneyim paylaşımı gerçekleştirildi.
Ziyaret kapsamında öğretmenler, öğrencilerle birlikte çeşitli atölye çalışmalarına katılarak çevre bilinci, bilimsel düşünme becerileri ve sürdürülebilir yaşam konularında uygulamalı etkinlikler yaptı.
Projeyle farklı kültürlerden eğitimciler arasında güçlü bir iş birliği ortamı oluşturulurken, Avrupa’daki başarılı eğitim uygulamalarının Kahramankazan’a kazandırılması adına önemli deneyimler elde edildi.
Projede yer alan Okul Müdürü Davut Zengin ile öğretmenler Seda Denizkuşu Çetinkaya, Ferhat Nazlı ve Tuğba Denizhan, proje süresince hem Türkiye’yi hem de Kahramankazan’ı başarıyla temsil etti. Edinilen bilgi ve deneyimlerin önümüzdeki dönemde öğrencilere ve okul projelerine katkı sağlaması hedefleniyor.





Seda Hocam başarılarınızın devamını diliyorum. Sizi ve emek veren öğretmenlerimizi tebrik ediyorum Herzaman öğrenmeye ve öğretmeye sevdalı bir öğretmen oldunuz emeğinizin karşılığını aldığınız nice başarılara..